Pagina's

zaterdag 9 juni 2012

Dag 41

Vanmorgen 7u15 vertrokken vanuit Saint Palais richting de voordeur van Spanje nl. Saint Jean Pied de port een rit dwars door de Atlanrische Pyrineën naar het schijnt een 8 u durende rit. Heb dus kunnen overnachten in een pelgrimhuis waar we met een 4 tal personen aanwezig waren. Tot vanavond dan met verder nieuws van vandaag. Aja zou kunnen skiën hier want de sneeuw is niet veraf. Kreeg een vraagje of ik ze niet kon dragen. 


Hallo hallo zopas bericht van Jan ontvangen: voelt zich vandaag nog altijd goed, nochtans het was een tocht die de moeite was volgens nonkel Jan. "Als ik me morgen na zo'n zware dag nog goed voel ga ik het halen" dat is het eerste dat ik mocht horen.
Vandaag aangekomen in Saint Pied De Port, en mocht bij het binnenstappen direct mijn nieuw boekje in ontvangst nemen (een emotioneel moment). Het was rond een uur of 3 alss ik aankwam, en had direct slaapplaats in een auberge waar ook pelgrims welkom zijn. Voor 8 € kan ik slapen en een ontbijt krijgen. Nu nog wat inkopen doen voor morgen en nog iets zoeken om vanavond te kunnen eten. Want morgen is het richting Roncevaux een tocht van een 27 km.




1 opmerking:

Anoniem zei

Nonkel jan is een moedig man en gesteund door zijn geloof zal hij het halen! ik laat wel een kaars voor je branden om je te steunen.je doet het beregoed