Pagina's

zaterdag 2 juni 2012

Dag 34

Goeiemorgen es hier ik he, ben al op weg naar préchac zit al op de juiste weg. Heb goed geslapen dus wat moet ge meer hebben. Heb deze keer zelf eens een eenzame onderhouden. De man die me gisteren een slaapplaats aanbood was een eenzame dertiger die zijn moeder nog niet lang was gestorven, had het niet erg breed in ieder geval. iets voor de middag aangekomen in Préchac het was maar 17 km he, een probleem doorstappen naar het volgende dorp was wel 20 km verder. Dus was bijna verplicht van in préchac iets te zoeken om te kunnen slapen en een warme maaltijd zou ook wel ne keer deugd doen. Maar ja iets vinden was weer geen gemakkelijke opgave, dus kiezen ofwel zoeken of toch doorstappen. Maar het thuisfront die me op de voet volgt had al een alternatief. Namelijk op 6 km is er een chambre 'dhotes van een nederlands koppel La Bastide, dan maar voor dat gekozen en zo kan ik nog een vlaams klappen he en ne keer op restaurant gaan gekoppeld aan de chambre 'd hotes voor 15 euro en slapen en ontbijt voor 45 euro valt ook n og mee he. En kan zelfs nog ne keer gaan zwemmen, er is hier een zwembad bij ook, maar heb wel geen zwembroek!. Alle a demain salut Jan. 
bericht van 17 u. nog geen slaapplaats heb nog een 6 km verder moeten stappen, er werd beloofd hier een tehuis van pelgrims te vinden. Geluk mag nu beginnen spelen.



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Jan...toch maar een vraagje..vertel het eens..hoe ga je aan de slag..toch een andere taal dat frans en zonder je capaciteiten te onderschatten, kan je daar goed mee over weg of hoe ervaar je het allemaal met die taal...ik ben benieuwd

Anoniem zei

Ik denk dat ik nog een fan word..hoe krijg je die reacties te lezen...

Valerie zei

Aan anoniem: Jan zal dit maar lezen als hij terug is. Want ik maak die blog op basis van de telefoontjes dat we krijgen van Jan.