Pagina's

donderdag 31 mei 2012

Dag 32



Gisteren avond (zie verslag van gisteren) aangekomen om 19 u me direct mogen bijzetten om te eten, er werd me een driegangen menu voorgezet met natuurlijk de nodige franse wijn.
Nadien nog samen kunnen nagenieten, heb een heerlijke nachtrust gehad met vanmorgen een goed frans ontbijt. En nu terug op weg naar Créon. Het weer is lichtbewolkt en een 17gr om 8u.


Vandaag naar Créon gelegen in het hart van Entre Deux Mers niet ver van de oevers van de Garonne en de Dordogne. Créon is gevormd door een landschap van heuvels rivieren bossen en wijnhaarden. Zo 'n 20km vandaag.


Vandaag genoten van al het mooie wat de streek te bieden heeft. Aangekomen in Créon verstand op nul zetten en niet in paniek geraken, want zoals ik al eerder zei verloopt het niet altijd even vlot en vandaag was het weer van dat. 

De dienst van tourisme stuurde me richting Bordeaux, maar dat zag ik niet meer zitten. Dan maar hopen na wat zoeken was iemand die me naar La sauve stuurde een dorp een 4 tal km naast Créon, en dit was ook het alternatief dat het thuisfront me had gegeven.
Daar meer geluk, een slaapplaats bij iemand die ook nog naar Compostella is geweest.
In La Sauve is de abdij van La Sauve Majeur gelegen een abdij gesticht in 1079. Hoewel er enkel nog een ruine is overgebleven is de abdij een interesant vb. van romaanse kunst. In 1998 werd de ruine opgenomen in de unesco werelderfgoedlijst.
Heb dan nog vlug naar de infodienst geweest om mijn stempel te halen ligt trouwens op de route van Compostella.


1 opmerking:

carlos zei

Nonkel Jan geniet maar vanaf nu van de mooie streek. Carlos