Pagina's

woensdag 30 mei 2012

dag 31

Na een goede nachtrust in de kleedkamer, het is nu 7u en al op weg naar Libourne een tocht van 25 km.


Jan Vandenbussche gaf volgend verslag vanuit Liboune een stad in het departement Gironde een stad met ong. 22000 inwoners. Dit alleen al gaf hoop vlug slaapplaats te vinden maar niets was minder waar. Aangekomen omstreeks 13u30 de kerk opgezocht maar zoals gewoonlijk was die dicht, naast de kerk bevond zich een kleine woning dan maar daar proberen maar ook alles dicht. Volgende stap dan het stadhuis waarbij ze me daar aangekomen doorstuurden naar de touristiche dienst dicht bij de kerk. Maar ook daar konden ze me niet direct verder helpen dan maar op zoek vanuit de dienst naar een hotel wat ook een uur in beslag nam. Er stond dan niets anders op dan het hotel op te zoeken dat ze me voorstelden aan de prijs van € 50.

Maar zoals ik al dikwijls heb ervaren speelt geluk een grote rol, op de weg naar dit hotel zet ik mijn rugzak tegen de gevel van een woning waarbij de eigenaar juist iemand buiten liet, na een vriendelijke begroeting vroeg de eigenaar of ik op weg was naar Compostella! natuurlijk ik bevestigend werd me voorgesteld mijn rugzak van 16 kg. binnen te zetten en ik mocht blijven vanavond om 19 u. eten en ook een slaapplaats zal me worden aangeboden.
Van geluk gesproken he. Ben nu (17 u) aan het wandelen in de stad en te genieten van al het moois wat ik hier tegenkom.

2 opmerkingen:

maria zei

Hey Jan we volgen u van dag tot dag en zijn altijd blij uw verslag te mogen neerpennen. Uw zus Maria

Bjorn zei

'Ben nu (17 u) aan het wandelen in de stad.'

Kwestie van eens iets anders te doen eh...